اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

گلایه مشهدی‌ها از ترافیک خیابان‌های پیام و ارشاد | فقط ۳۱۷ جای پارک در این منطقه تعبیه شده است

  • کد خبر: ۱۹۷۰۹۸
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
گلایه مشهدی‌ها از ترافیک خیابان‌های پیام و ارشاد | فقط ۳۱۷ جای پارک در این منطقه تعبیه شده است
تجمع ۲۷  اداره دولتی در  خیابان‌های پیام و  ارشاد، معضل ترافیکی ایجاد کرده‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید باورکردنی نباشد، اما ۲۷ اداره دولتی در  خیابان‌های پیام و ارشاد ۹ در محدوده بلوار خیام مشغول به خدمت رسانی هستند. این تجمع مؤسسات دولتی، مشکلاتی همچون ترافیک گسترده و  کمبود جای پارک را در  این محدوده ایجاد کرده است. تعداد زیادی از  مردم و  کارکنان این ادارات به صورت روزانه به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند که باعث شلوغی بی رویه در  معابر و  کاهش فضا‌های پارکینگ می‌شود. پارک‌های حاشیه‌ای نیز نتوانسته اند به بهترین شکل پاسخگوی نیاز‌های مراجعه کنندگان و کارمندان این مجموعه‌های دولتی باشند.

علاوه بر این، خودرو‌های متعلق به  کارمندان این ۲۷ اداره نیز از جمله عوامل افزاینده به  مشکلات ترافیکی هستند. این مسئله باعث نارضایتی ساکنان این منطقه شده و  شلوغی این دو خیابان به  سایر کوچه‌ها نیز تسری پیدا کرده است.

شرکت توزیع برق مشهد، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، شرکت گاز، اداره کل ثبت‌ اسناد و املاک استان، اداره کل تأمین اجتماعی استان، سازمان جهادکشاورزی استان و... نمونه‌ای از ۲۷ اداره این دو خیابان هستند.

خودرو‌های پارک شده، مزاحم همسایگان!

از  ابتدای صبح چند ساعتی گذشته است و  به  میانه یک روز کاری رسیده ایم. خیابان «پیام» مملو از  خودرو و  شهروندان است. از  انتهای خیابان پیام به  سمت بلوار ارشاد می‌رویم. ردیفی از  خودرو در  حاشیه خیابان چنان ماهرانه پارک شده که  جای سوزن انداختن نیست. هیچ فضای خالی‌ای وجود ندارد، حتی در  جلو پارکینگ منازلی که  تعداد زیادی پیام هشدار و  اخطار برای پارک خودرو نصب کرده اند.

در همین حال یکی از  ساکنان این منازل را‌  می‌بینیم که  در  حال ضربه زدن به  خودروست تا  صدای دزدگیر آن بلند شود و  به مدد صدای دزدگیر سروکله مالک خودرو پیدا شود و  خودرو خود را  از  جلو در  منزل جابه جا کند. از  این شهروند درباره مزاحمت‌های خودرو‌های پارک شده در  این محله می‌پرسیم. دل پر دردی دارد.  به خودرو پارک شده مقابل پارکینگ منزلش اشاره دارد و‌  می‌گوید: این داستان هر روز ماست. هر روز بدتر از دیروز!

او می‌گوید: هر روز یک خودرو جلو در  پارکینگ خانه ما پارک می‌کند. همه این افراد برای کار اداری مراجعه می‌کنند. یک بار مادرم به شدت بد حال بود و‌  می‌خواستم او  را به مرکز درمانی ببرم، اما یک خودرو جلو  در پارک کرده بود و  مجبور شدیم با  تاکسی اینترنتی برویم. او  ادامه می‌دهد: این ادارات دولتی و  مراجعه‌کنندگان آن‌ها برای ما معضلی شده اند. چرا این همه اداره دولتی باید در  یک نقطه تمرکز داشته باشند.

مقصد بعدی ارشاد ۹ است. از  یک شهروند که  در  حال پارک خودرویش است، در مورد وضعیت فضای پارک این محدوده می‌پرسیم. او  بیان می‌کند: وضعیت ترافیک در  خیابان‌های پیام و  ارشاد۹  وحشتناک شده است. یک هفته است که  هر روز اینجا می‌آیم و  به سختی و  با چندبار دور زدن یک جای پارک پیدا می‌کنم. ترافیک اینجا به اندازه‌ای شده است که  حتی پیداکردن یک جای پارک هم امکان پذیر نیست. من هر بار که‌ می‌خواهم از  پارک حاشیه‌ای استفاده کنم، تمام فضای پارک پر شده است. او‌  می‌خواهد این موضوع از سوی رسانه‌ها مطرح تا  شاید راه حلی پیدا شود.

ادارات بدون پارکینگ!

به  اواسط کوچه ارشاد۹‌  می‌رسیم. مجتمع‌های مسکونی ششصددستگاه نیز در  این کوچه واقع هستند و ورود و  خروج خودرو‌های اهالی از  پارکینگ این مجتمع‌ها به سختی صورت می‌گیرد. راننده یک خودرو با عقب و جلو بردن ماشین قصد دارد به  هرنحوی که‌  می‌تواند در  یک فضای محدود ماشینش را  پارک کند. با راننده صحبت می‌کنیم. خودش را  کارمند یکی از  ادارات خیابان ارشاد معرفی می‌کند و‌  می‌گوید: اغلب صبح‌ها دیر به دفتر می‌رسم، چون نمی‌توانم جای پارک پیدا کنم. گاهی سعی می‌کنم نیم ساعت زودتر از ساعت شروع کاری اداره خودم را  به  اینجا برسانم تا  جای پارک پیداکنم، اما همان صبح زود هم پارک حاشیه‌ای وجود ندارد. این کمبود جای پارک واقعاً اذیت کننده ا ست.

او در  ادامه بیان می‌کند: برای پیداکردن جای پارک و  اینکه زودتر از  بقیه به  اینجا برسم مجبورم هر روز زودتر از  خانه بیرون بروم. اداره ما اصلاً جای پارک ندارد. حتی برخی از همکاران هر روز از مسیر‌های دور با چندبار عوض کردن اتوبوس و  مترو به محل کار می‌آیند.

پارک روزانه هزار خودرو

اما برای بررسی چرایی وضعیت ترافیکی این دو کوچه پرتردد به سراغ سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد می‌رویم. احمد آذرکیش با بیان اینکه تعداد فضای پارک حاشیه‌ای در  خیابان پیام ۱۹۰  و در خیابان ارشاد۹، ۸۳ جای پارک است، توضیح می‌دهد: به طور میانگین در روز، ۷۷۵ خودرو در  خیابان پیام و  ۳۱۲ خودرو در خیابان ارشاد۹  پارک می‌کنند. سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌های مکانیزه در این دو خیابان بیان می‌کند: تعداد فضای پارک پارکینگ مکانیزه خیابان پیام ۲۴ عدد است و  در  محوطه پارکینگ آن، فضای پارک ۸ خودرو وجود دارد. تعداد فضای پارکینگ مکانیزه خیابان ارشاد ۹  نیز ۱۲ عدد است.

به  ادارات بدون پارکینگ پایانکار داده نمی‌شود

همچنین وضعیت پارکینگ‌های ادارات دولتی این محدوده را  با  مدیر روابط عمومی منطقه یک  شهرداری در میان می‌گذاریم. محمد واحدی در  پاسخ به  این سؤال که  آیا این ساختمان‌های دولتی پارکینگ دارند یا  نه؟ توضیح می‌دهد: در حوزه پارکینگ برای شهرداری تفاوتی ندارد که  این ساختمان‌ها متعلق به شخص حقیقی یا  حقوقی باشد.

تعدادی از  ساختمان‌های این محدوده که  پایانکار از  شهرداری دریافت کرده اند قطعاً پارکینگ لازم و متناسب خود را  تأمین کرده اند، ولی برخی ساختمان‌ها که  پایانکار ندارند باید به  شهرداری مراجعه و درخواست پایان‌کار کنند. او‌  می‌افزاید: شهرداری در صورتی پایانکار به ساختمان‌های ادارات دولتی می‌دهد که  علاوه بر ضوابط ایمنی، تأمین پارکینگ را  انجام دهند در  غیر این صورت پایانکار داده نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه‌ یک  بیان می‌کند: شهرداری بر حسب وظیفه اخطاریه‌های لازم را  به ادارات دولتی ارسال کرده است.

با توجه به  این وضعیت، ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای مدیریت ترافیک یا  افزایش فضا‌های پارکینگ در این منطقه احساس می‌شود. تدابیری که  علاوه بر بهبود جریان ترافیک، منجر به  رفاه و  راحتی بیشتر شهروندان و  کارکنان ادارات محلی می‌شود. همچنین اقدامات مؤثر در  این زمینه می‌تواند بهبود قابل توجهی در  کیفیت زندگی افراد این منطقه به همراه داشته باشد، به عنوان مثال ادارات دولتی مشوق‌هایی را برای کارمندان خود درنظر بگیرند که  از  وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->